Podijelite post

5 najčešćih grešaka koje vam uzrokuju bolove u kralježnici

Redovno radite iste greške

Nakon što je više od 20 tisuća pacijenata posjetilo našu ordinaciju primijetili smo da velika većina pacijenata radi iste greške kojima si uzrokuju bolove i oštećenja kralježnice. 

Ovo su u većini slučajeva greške i postupci za koje je većina pacijenata svjesna da ih ne smije i ne treba raditi no svejedno ih rade što iz lijenosti, što iz nemara prema vlastitom tijelu, što iz nekog trećeg razloga koji u većini slučajeva nije opravdan. 

Ove je greške uz malo truda i pažnje vrlo lako izbjeći te ako ih uspijete izbjeći imati će te zdravu kralježnicu znatno dulje kroz život, pa čak i u kasnim godinama života. 

Bolovi u kralježnici
Redovna vježba

1. Ne vježbate redovno

Ovo je definitivno broj 1 faktor koji Vam uzrokuje bolove u kralježnici te kojim dozvoljavate da Vam kralježnica znatno ranije “propadne” nego što bi inače to trebala. 

Redovita tjelovježba omogućava kralježnici više značajnih benefita:

  • snažniji mišići omogućavaju znatno manje opterećenje na samu kralježnicu
  • snažniji mišići znače da postoji znatno manja šansa od “uklještenja” u kralježnici 
  • veća pokretljivost kralježnice smanjuje njezine šanse za ozljedu
  • dotok cirkulacije povećava se i posljedično povećava sposobnost regeneracije kralježnice
  • otpuštaju se endorfini koji su prirodan mehanizam tijela za smanjenje boli 
 
RJEŠENJE:
Počnite redovno vježbati što je prije moguće kako bi imali zdravu kralježnicu čak i u kasnoj starosti! 

2. Dugo sjedite

Ljudsko tijelo se od samih evolucijskih početaka razvilo za kretanje. Točnije za bježanje od predatora i lov koji su nam omogućili da preživimo kao vrsta kroz jako dugi vremenski period. 

Nažalost tehnologija 21. stoljeća nam je omogućila da se izrazito malo krećemo te uz to radimo u većini slučajeva poslove na kojima sjedimo minimalno 8 sati dnevno. 

Čak nam ovdje problem ni ne stvara takozvano “nepravilno sjedenje” jer je ono zapravo mit, već nam ovdje primaran problem stvara što naša tijela nisu namijenjena da se dugo nalaze u istom položaju. 

Posljedično s dugoročnim sjedenjem odnosno držanjem tijela u istom položaju doći će do “ukočenja” odnosno prevelike napetosti mišića koji će reagirati na nedostatak kretanja i konstantan položaj u kojem se neprekidno nalaze. 

RJEŠENJE:

Ako radite uredski ili sličan posao svakih 30 minuta ustanite na 30 sekundi te se lagano razgibajte. 

Dugo sjedenje

3. Nepravilno dižete objekte

Ovo je sigurno nešto što ste bezbroj puta čuli no jednostavno se ne pridržavate istoga jer ste u žurbi ili se ni ne sjetite u trenutku kada dižete predmet. 

Prilikom dizanja teškog predmeta s poda ako predmet ne dižemo iz nogu već iz leđa postoje velike šanse za ozljedu kralježnice te je ovo ujedno i jedan od najčešćih načina kako dolazi do “uklještenja” u lumbalnoj kralježnici. 

Pravilno dizanje predmeta s poda je jedna od onih stvari navike koju ako ponovite dovoljno puta nećete više ni znati nepravilno dizati iste. 

RJEŠENJE: 

Kada dižete teže predmete s poda čučnite i dignite ih iz nogu dok držite leđa ravnima.

4. Spavate u lošem položaju

Vrlo često čujemo od naših pacijenata da ih je donji dio leđa počeo jako boljeti odmah nakon što su se ustali iz kreveta. 

Najčešći uzrok za ovaj problem je neadekvatna površina za spavanje odnosno neadekvatan madrac koji može Vašu kralježnicu staviti u izrazito nepovoljan položaj koji će dovesti do značajnih bolova kada se probudite. 

Za ovo su najčešće krivi madraci koji su na mekanijoj strani jer Vam postavljaju kralježnicu u savijeni položaj tijekom noći te aktiviraju mišiće koji bi trebali biti opušteni i odmarati dok Vi spavate.

RJEŠENJE:

Investirajte u tvrđi kvalitetan madrac koji će Vam držati kralježnicu u neutralnom položaju dok spavate.

Nepravilan položaj spavanja
Nepravilno vježbanje

5. Nepravilno vježbate

Počeli ste vježbati bez ikakvog predznanja u vezi ljudskog tijela i vježbačkih tehnika. 

Ovo može biti skoro isto loše kao i kada ne vježbate jer će te se vrlo lagano ozlijediti s nepravilnim izvođenjem vježbi. 

Kompleksnije vježbe poput mrtvog dizanja, čučnja, bench press-a i sličnih je potrebno znati pravilno izvoditi prije nego što počnete koristiti veća opterećenja. 

RJEŠENJE:

Ako nemate prethodnog vježbačkog iskustva angažirajte profesionalnog kineziologa prvih par mjeseci treninga.

Kako ispraviti greške?

1. Počnite redovno vježbati što je prije moguće kako bi imali zdravu kralježnicu čak i u kasnoj starosti! 

2. Ako radite uredski ili sličan posao svakih 30 minuta ustanite na 30 sekundi te se lagano razgibajte. 

3. Kada dižete teže predmete s poda čučnite i dignite ih iz nogu dok držite leđa ravnima.

4. Investirajte u tvrđi kvalitetan madrac koji će Vam držati kralježnicu u neutralnom položaju dok spavate.

5. Ako nemate prethodnog vježbačkog iskustva angažirajte profesionalnog kineziologa prvih par mjeseci treninga.

Sažetak
Poziv fizioterapeutu

Što kada dođe do ozbiljnih bolova?

Kada imate ove simptome trebate se obratiti fizioterapeutu što je prije moguće:

  • Bol u kralježnici Vam ograničava normalno kretanje 
  • Bol u kralježnici ne prolazi više od par tjedana 
  • Ne možete se normalno sagnuti
  • Izvođenje svakodnevnih aktivnosti Vam predstavlja problem 
  • Počeli ste imati trnce, mravinjanje, bolove i/ili slabost u nogama
 
Svi ovi simptomi ukazuju da je došlo do poremećaja u području lumbalne kralježnice koji je potrebno što prije ciljano i precizno tretirati kako ne bi imali trajne posljedice i problem vukli godinama. 
 
U Ad Sacrum ordinaciji najuže smo specijalizirani za probleme s lumbalnom kralježnicom te ih svakodnevno vrlo uspješno rješavamo našim pacijentima. Ako imate neke od navedenih simptoma slobodno nam se što prije obratite putem kontakt obrasca kako bi Vam dugoročno riješili problem. 
 
Sljedeće savjetujemo da pročitate: 
Picture of Bsc. PT. Toni Marić

Bsc. PT. Toni Marić

Toni je bacc. fizioterapije, vlasnik Ad Sacrum ordinacije i direktor Physioverse Academy-a koji godinama prati vrhunske sportaše te predaje na međunarodnim edukacijama za fizioterapeute i ostale rehabilitacijske stručnjake.

besplatan vodič 

5 koraka koje morate obaviti prije posjete fizioterapeutu

Saznajte koje postupke morate obaviti prije prvog posjeta fizioterapeutu. Obavljanje ovih koraka omogućiti će Vam znatno uspješniji i brži proces rehabilitacije!

Gdje šaljemo Vaš BESPLATAN vodič?

Naučite više

5 koraka koje morate obaviti prije posjete fizioterapeutu

Saznajte koje postupke morate obaviti prije prvog posjeta fizioterapeutu. Obavljanje ovih koraka omogućiti će Vam znatno uspješniji i brži proces rehabilitacije!

Koristimo kolačiće za optimizaciju naše stranice kako bismo vam pružili najrelevantnije informacije i što bolje korisničko iskustvo. Također, koristimo Analytics.

Rezervirajte vaš termin

*Svaki naš pregled i tretman je potrebno uplatiti unaprijed na račun od firme ili gotovinom na prethodnom tretmanu